נראה כי כמעט לכל תביעה שמוגשת על ידי אזרח שאינו בעל השכלה משפטית צריך להתלוות ייעוץ משפטי צמוד (למעט, אולי, תביעה שמוגשת לבית המשפט לתביעות קטנות, למרות שגם במסגרת זו מומלץ לעיתים להיעזר בשירותים משפטיים מקצועיים). יחד עם זאת, כאשר עסקינן בתביעות רשלנות רפואית ברי כי הצורך האמור הינו מבחינת חובה, זאת בשל המאפיינים של ענף זה ולפרוצדורה הדיונית והמהותית המיוחדת שהינה חלק בלתי נפרד מניהול תיק המשלב סוגיות רפואיות.

מדוע לשכור שירותיו של עורך דין?

ההיסטוריה מלמדת כי ניזוק שלא שכר את שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית כפה על עצמו קשיים רבים שעימם אין לו כל יכולת להתמודד, עובדה שפעמים רבות משמיטה את הקרקע מתחת לתביעתו (ובמקרים אחרים מולידה לו פיצוי שהינו נמוך בהרבה מנזקיו הממוניים והלא ממוניים). בנוסף, אנשים שבחרו לנסח בעצמם את כתב התביעה, ללא להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית, התמקדו יתר על המידה בניסוח המהותי, תוך התעלמות מהדרישות הפרוצדורליות בחוק. כך, לדוגמא, לא פעם נתקלנו במקרים שבהם תביעה הוגשה לבית המשפט מבלי שהיא נתמכת בחוות דעת רפואיות מתאימות, עובדה שמאלצת את בית המשפט לדחות את התביעה על הסף מבלי לדון בה לגופה.

כיצד תדעו את זכויותיכם אם לא תשאלו ? פורום רשלנות רפואית

זאת ועוד, הזמן שלוקח לניזוק להגיש את תביעתו, ללא עזרה משפטית ראויה, עלול להיות ממושך. כך, למשל, בית החולים עשוי להערים קשיים בנוגע לבקשת הניזוק לקבל העתקים מהרשומות הרפואיות שתיעדו את הטיפול בו, זאת למרות שמוטלת על המוסד הרפואי חובה לאפשר לו להעתיק את התיעוד הרפואי האמור. העיכוב האמור נובע מכך שבתי החולים מבחינים בכך שהניזוק מנהל את תביעתו ללא עורך דין לרשלנות רפואית ועל כן הם מרשים לעצמם להתמהמה, תוך שהם מנצלים את חוסר הידע של התובע הפוטנציאלי. מלבד העובדה שלעיתים הזמן שלוקח עד להגשת התביעה הינו קריטי היות ובמהלך התקופה האמורה הניזוק לא זוכה לכל תמיכה כספית בנוגע למצבו הרפואי, הרי שהתמהמהות ארוכה מדי אף עלולה לשלול לחלוטין את זכותו של הניזוק להגיש את התביעה לבית המשפט.

ודוק, אחד הנושאים הראשונים שזוכים ליחסו של עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית שמקבל תביעה נזיקית חדשה לטיפולו הינו נושא התיישנותה של עילת התביעה. במידה וחלפו שבע שנים מהיום שבו נולדה עילת תביעתו (כאשר גם נתון זה משתנה ותלוי בנסיבות שבהן ארע לניזוק הנזק ולמועד בו גילה את התרחשותו), הרי שבית המשפט ידחה את התביעה והניזוק לעולם לא יהיה רשאי להגיש תביעה אחרת הנובעת מאותה עילה.

המלצתנו: בחנו זכויותיכם ואל תוותרו

הנה כי כן, ברי כי השימוש בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית הינו חשוב מאין כמוהו ועשוי להשפיע על עתידה של התביעה כולה. לפיכך, נשאלת השאלה מדוע בכל זאת בוחרים מספר קטן של ניזוקים להגיש את תביעתם ללא עו"ד. אחת הסיבות העיקריות לכך הינה השכר שגובים אותם עורכי דין. אלא, שאותם ניזוקים שנשענים על סיבת השכר, כנראה אינם מודעים לעובדה שכאשר תתקבל תביעת הרשלנות הרפואית בבית המשפט, יחוייבו הנתבעים לשאת בהוצאות שכר טירחתו של עורך דינו של התובע, כמו גם ביתר ההוצאות המשפטיות שהוצאו על ידו.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.