לא כל אשה יכולה ללדת בלידה טבעית, ולעיתים יש לידות המסתיימות בביצוע ניתוח קיסרי או בעזרת ואקום או מלקחיים. במרבית המקרים, הלידות הללו מסתיימות בלידת תינוק בריא ובאם בריאה, אך למרבה הצער, לפעמים מתרחשת רשלנות רפואית במהלך הלידה שמובילה לפגיעות גופניות בדרגות שונות ליילוד או לאם.

במקרים בהם מדובר ביולדות הסובלות ממחלות כלשהן, או כאשר מתרחש סיבוך במהלך הלידה, הרופא המיילד נדרש להחליט על יילוד התינוק באמצעות מלקחיים או ואקום. הסיבות לכך נעוצות במצב היולדת או בעובר. כאשר לדוגמא, היולדת סובלת ממחלת לב או ממחלת ריאות, קיים חשש כי הלחץ הכרוך בלידה יסכן את היולדת, ועל כן הרופא מחליט לבצע לידה מכשירנית. גם במצבים בהם הלידה מתארכת, והיולדת מתעייפת, הרופא יעדיף לבצע לידה מכשירנית.

כתוצאה מביצוע לידת מלקחיים עשויים להיגרם ליולדת נזקים שונים בהם: קרעים בנרתיק, בצוואר הרחם ובשלפוחית השתן. גם התינוק עשוי לסבול מפגיעות שונות ביניהן פגיעות קוסמטיות, דימום מוחי, שיתוק עצב הפנים ועוד.

חשוב לדעת, כי קיימים סיבוכים שלא מצדיקים הגשת תביעת רשלנות רפואית, כמו לדוגמא: סימנים אדומים על ראשו של התינוק. עם זאת, יכולים להיות סיבוכים שמצדיקים עילה לתביעה ברשלנות רפואית. מקרים אלו כוללים מצבים בהם הלידה התבצעה באופן רשלני וכי הרופאים לא היו מספיק מיומנים בביצוע של לידות מכשירניות, במקרים בהם היולדת לא קיבלה הסבר רפואי לפני תחילת ביצועה של הלידה המכשירנית, וכאשר לא הוצגו בפניה הסיבוכים האפשריים הנעוצים בלידה מסוג זה. מקרים נוספים המצדיקים תביעה של רשלנות רפואית בלידת מלקחיים הם כאשר חסר תיעוד רפואי מפורט לגבי הליך הלידה המכשירנית או במקרים בהם הרשלנות הרפואית נבעה מעצם ההחלטה על ביצוע לידת המלקחיים, כאשר נסיבות המקרה מראות כי היה עדיף לבחור באפשרות של ביצוע ניתוח קיסרי.

רשלנות רפואית בלידת מלקחיים

פיצויים גבוהים בשל רשלנות רפואית בעת לידת מלקחיים

על שולחן בית המשפט מונחות לעיתים קרובות תביעות רשלנות רפואית בלידת מלקחיים. כאשר בית המשפט מחליט לקבל את התביעה, הפיצויים שנפסקים לתובע הם בדרך כלל מסתכמים בסכומים גבוהים. כך לדוגמא, בית משפט השלום דן בתביעה שהוגשה בגין רשלנות רפואית במהלך לידתו של תינוק, שנולד בלידת מכשירנית ונפטר כמספר שעות לאחר לידתו. השופטת קבעה במקרה דנן כי בית החולים התרשל בתפקידו במהלך הלידה, והוא לא פעל בצורה תקינה לחילוץ היילוד בזמן. כתוצאה מכך, היילוד נולד במצב קשה, וללא כל סיכויי החייאה סבירים. במקרה זה פסק בית המשפט להורים פיצויים על סך 1,275,000 שקלים.

עורך דין מקצועי מומחה בתחום רשלנות רפואית יכול לסייע רבות

כאשר לידה מכשירנית כלידת מלקחיים מבוצעת בצורה כושלת, או כאשר היולדת לא מקבלת הסבר מפורט על פרטי הלידה- יכולה לקום עילה לתביעת רשלנות רפואית. במרבית המקרים, כאשר יוכח קשר סיבתי בין לידת המלקחיים לפגיעת היילוד, בית המשפט יקבל את התביעה ויפסוק בדרך-כלל פיצויים גבוהים. כאשר קיים חשד לרשלנות רפואית בלידת מלקחיים, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי בעל נסיון רב ומומחיות בתחום רשלנות רפואית בלידה. הוכחת הקשר בין רשלנות רפואית לפגיעה הגופנית שהתרחשה ביילוד היא לרוב משימה מורכבת המצריכה ידע משפטי רב ונסיון עשיר בתחום. הליך הגשת התביעה צריך להיות מלווה בהצגת רישומים רפואיים מספקים ובחוות דעת רפואית מוסמכת, ובכל זאת יכול לסייע עורך דין מקצועי, שבקיא בהליכים המשפטיים והרפואיים כאחד.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.