רשלנות רפואית בלידה מצוקה עוברית

רשלנות רפואית בעת לידה, בתחום של גניקולוגיה ומיילדות, באה לידי ביטוי במצבים שונים, כאשר אחד מהנפוצים שבהם הוא כאשר חל איחור ביילודו של העובר, בעקבות איחור באבחון של מצוקה עוברית.

מצוקה עוברית היא למעשה מצב בו העובר סובל מבעיה כלשהי ברחם שמסכנת את חייו באופן מיידי. מצב שכזה בדרך כלל מתרחש מהשליש השני של ההיריון, ולמעשה יכול להופיע גם במעמד הלידה עצמו. ברוב המקרים האם מסוגלת להרגיש את הסימנים הראשונים של המצוקה העוברית, כאשר היא חשה בירידה בתנועותיו של העובר, בהשוואה לקצב תנועותיו קודם לכן במהלך ההיריון.

איחור באבחון מצוקה עוברית ? התייעצו בפורום רשלנות רפואית

במקרים רבים מצוקה עוברית נובעת ממחסור באספקת חמצן למוח, וזאת בעקבות כשל בתפקוד של חבל הטבור או בעקבות כריכתו סביב צווארו של העובר. במצבים כאלה יש חשיבות רבה לקבלת אבחון וטיפול רפואי מהיר והולם כי כל עיכוב שכזה יכול לעשות את ההבדל בין לידה של תינוק בריא לבין לידה של תינוק הסובל מפגיעה מוחית קשה. חשוב עד מאד שהרופא יאבחן את המצוקה העוברית ללא כל דיחוי, וינחה על העברת האישה לחדר לידה במיידי, באם יהיה צורך בכך.

תביעות המוגשות בעקבות רשלנות רפואית בלידה

למרבה הצער, פעמים רבות הרופאים כושלים ומתרשלים במשימתם ולא מצליחים לאבחן את המצוקה העוברית ממנה סובל העובר בזמן. בעקבות זאת, נגרם איחור קריטי ביילוד התינוק, איחור שעלול לגרום למקרים בהם התינוק יוולד עם פגיעות מוחיות קשות ויסבול מפיגור שכלי או משיתוק מוחין. פגיעות שכאלה דינן חיים קשים ומורכבים עבור הנפגע עצמו ועבור בני משפחתו. הנפגע יידרש למשך כל חייו להתמודד עם מגבלות בתנועה או מבעיות קוגנטיביות ברמות שונות וייאלץ לקבל תמיכה וסיוע רציף מגורמים רפואיים שונים. תמיכה מסוג זה משמעה קושי נפשי רב ונטל כספי עצום על משפחתו של הנפגע. על כן, בכל מקרה בו קיים חשד לרשלנות רפואית בלידה או לפניה, נודעת חשיבות רבה לפנות לעורך דין מומחה בתחום רשלנות רפואית שיוכל לבחון את נסיבות המקרה ולברר אם אכן קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית. למרבה הצער, את הפגיעה המוחית שנגרמה לרוב לא ניתן לרפא, אולם לכל הפחות, ניתן לתבוע בגין הרשלנות הרפואית פיצויים גבוהים, שיכולים להגיע לסכומים של מיליוני שקלים.

רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית באיתור מצוקה עוברית? יש לפנות לעורך דין מומחה

על מנת לבסס ולגבש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בלידה מסוג זה, על התובעים להוכיח שהתרחש כשל רפואי- שחל איחור באבחון של המצוקה העוברית ושהנזקים שמהם סובל הנפגע, אכן נגרמו כתוצאה מאותה מצוקה עוברית שלא טופלה כראוי או במועד. הוכחת תביעות רשלנות מסוג זה היא מהקשות והמורכבות ביותר ולכן מומלץ ביותר למי שילדו נפגע מבעיה רפואית כלשהי במהלך הלידה, ובייחוד כאשר  מדובר בפגיעה מוחית מלידה שהובילה לשיתוק מוחין או לפיגור שכלי, לבחון את פרטי המקרה לאשורם בעזרתו של עורך דין מקצועי ומנוסה המתמחה בייצוג תביעות של רשלנות רפואית. עורך הדין יברר אם קיימת עילה לתביעה, ויציג את כל ההוכחות הנדרשות לתביעה.

 לסיכום

חשוב לדעת כי במקרים רבים מצוקה עוברית נגרמת כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה של הרופא או של הצוות הרפואי. כל אשה הרה שמרגישה האטה בתנועות העובר צריכה להיות ערה לכך, לפנות בהקדם למעקב רפואי ולדרוש שיבוצע בה ניטור עוברי. אם למרות הכל, התרחש איזשהו כשל אבחוני או טיפולי במהלך הלידה, וחלילה נולד יילוד הסובל מפגיעה מוחית, מומלץ לפנות לגורם משפטי מוסמך שיוכל לסייע בבחינת המקרה ובגיבוש התביעה לרשלנות רפואית.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.